Greenwashing, czyli nie daj się nabić w zieloną butelkę

Eko jest modne – firma, która troszczy się o środowisko, zyskuje uznanie klientów. Tyle że troska ta bardzo często jest udawana. A pod pozornie proekologicznym działaniem kryje się greenwashing. Po naszemu: ekościema.   Jesteś w hotelu. Wchodzisz do łazienki w swoim pokoju i widzisz napis: Czy wyobrażasz sobie, ile ręczników pierze się każdego dnia w hotelach na całym świecie i jak duże ilości środków piorących zanieczyszczają przez to nasze rzeki i morza? Prosimy zdecyduj. Ręczniki pozostawione w wannie lub kabinie oznaczają: „proszę wymienić”. Ręczniki pozostawione na wieszaku oznaczają: „użyję po raz kolejny” Myślisz: „Świetnie! Firma dba o środowisko i promuje dobre praktyki!”. Cieszysz się. Ale jednocześnie dajesz się złapać na greenwashing.   Co to jest greenwashing?   W skrócie, to nadużywanie terminu „eko” dla sprzedaży towaru, usług albo tworzenia pozytywnego pijaru jakiejś firmy. Przy czym, towar ten czy usługa niekoniecznie … Czytaj dalej Greenwashing, czyli nie daj się nabić w zieloną butelkę